Forum:


02/06/2017 11:58, Curtiswers:
ofcjisc
02/06/2017 11:58, Curtiswers:
Narzędzia do spieków kwarcytowych
02/06/2017 11:57, Curtiswers:
zxcdyid
02/06/2017 11:57, Curtiswers:
zxcdyid
02/06/2017 11:56, Curtiswers:
zxcdyid


Katalog adresów branży kamieniarskiej

Szukasz kamieniarza? Jesteś kamieniarzem?
Kamieniarzom nie opłaca się reklamowac w INTERNECIE? PDF Drukuj Email

Równolegle z rozwojem Portalu Kamień grupa 4 studentów z opolskich i wrocławskich uczelni prowadziła badania dotyczące marketingu firm i produktów w Internecie.
Zdobyte analizy i wnioski zostały nam przekazane zostaną opublikowane.
Zapraszamy!


Słowa kluczowe: kamieniarstwo, marketing w Internecie, Internetowy serwis kamieniarski, Portal Kamień, www.kamien.info.pl

Celem badań było określenie opcji, kierunków i natężenia wykorzystania reklamy w Internecie do promocji firmy i produktu. Badano tylko firmy polskie, które podzielono według kryterium prowadzonej działalnosci, poniższe wyniki dotyczą tylko branży kamieniarskiej.

Dane do analizy pochodzą z działalności Portalu Kamień – serwisu Internetowego poświęconego kamieniarstwu. Portal Kamień oferuje darmową reklamę wszystkim firmom związanym z branżą kamieniarską. Brak jakichkolwiek kosztów reklamy w portalu eliminuje czynnik nakładu finansowego, który mógłby wpływać zniechęcająco na reklamodawców. Zaistniałe warunki pozwoliły zatem sprawdzić tylko nastawienie przedstawicieli branży kamieniarskiej do reklamowania sie w Internecie bez wpływu czynnika ekonomicznego, który ogranicza wszelkie działania marketingowe.

Pierwsze badania zdecydowano sie przeprowadzić po półrocznym okresie istnienia Portalu Kamień, w danym momencie oglądalność (liczba wizyt na stronie) wynosiła średnio 285 wizyt na dobe, a ogólna liczba wizyt przekroczyła 20tys. Współczynnik „PageRank” (czytaj jako poziom, ważność strony) przyznawany przez wyszukiwarkę Google wyniósł 4pkt co po tak krótkim czasie istnienia serwisu należy uznać za wynik bardzo wysoki. Tym samym uznano, że Portal Kamień stał sie względnie dobrym nośnikiem reklamy.

Ofertę reklamową serwisu podzielono ze względu na użyteczność marketingową przyznając poszczególnym kategoriom punkty. Najwięcej punktów przyznano publikacjom dotyczącym działalności firmy i jej asortymentu, jako że te w najpełniejszy sposób pozwalają opisać oferte firmy. W następnej kolejności znalazł sie banner reklamowy, zamieszczony na stronie głównej, gdyż pozwala on na łatwy dostęp do firmowej strony www reklamodawcy. Kolejne miejsce przyznano wpisowi do bazy adresów kamieniarskich połączonemu z zaprezentowaniem zdjęć wyrobów w galerii. Ostatnie miejsce zyskał wpis do bazy firm bez zaprezentowania zdjęć wyrobów. Ranga wpisu do bazy adresów w Portalu Kamień rośnie jednak gdy jest on połączony z prezentacją zdjęć w galerii lub publikacją tekstu o własnej firmie co pozwala swobodnie odnaleźć dane adresowe firmy.

Na podstawie ankiety (zobacz ankiete), którą wypełniali wpisujący się do bazy adresów przedstawiciele firm ustalono, że większość firm posiada adres e-mail, ponad połowa strone www, a 96 procent przedstawicieli firm zgadza sie, że aktualnie Internet staje sie coraz istotniejszym sposobem pozyskiwania klientów oraz jest szczerze zainteresowana reklamą w Internecie.

Schemat 1. Wyniki ankiety dotyczącej reklamy w Internecie


Otrzymano optymistyczne wyniki, które skonfrontowano z opcjami reklamy na jakie przedstawiciele firm zdecydowali sie w Portalu Kamień.
Punktacja jaką ustalono za poszczególne opcje reklamy oferowanej przez Portal Kamien wygląda nastepująco:

  • publikacja dotycząca firmy i wyrobów 4pkt
  • banner reklamowy 3pkt
  • wpis do bazy adresów w połączeniu z publikacją zdjęć w galerii 2pkt
  • samodzielny wpis do bazy adresów 1pkt

    Maksymalnie uzyskać można było 10pkt. Minimalnie uzyskać można było 1pkt. Ze 169 firm których wpis znalazł sie w bazie adresów serwisu najwiecej bo 149 uzyskało włałnie 1 punkt.

    Schemat 2. Liczba punktów przyznanych firmom w zależności od rodzaju reklamy.

    Wśród firm, którym przyznano 2 lub więcej punktów wszystkie mają firmowy adres e-mail, a dziewięćdziesiąt procent z nich firmową strone www. Oznacza to, że z najpełniejszych form reklamy w Internecie skorzystały tylko firmy już w nim mocno osadzone oraz znające i rozumiejące zalety marketingu w sieci. Dziwić może natomiast fakt, że mimo braku kosztów podjęcia reklamy w Portalu Kamień niewiele firm skorzystało z jej najbardziej skutecznych form tj. bannerów reklamowych i publikacji tekstów opisowych. Tak niskie zainteresowanie taką reklamą dziwi szczególnie gdy skonfrontować je z bardzo pozytywnymi wynikami ankiety, gdzie 96% ankietowanych wyraziło szczere zainteresowanie reklamą Internetową i zrozumienie jej znaczenia.

    Zgodnie z danymi uzyskanymi od Portalu Kamień, w ramach realizowania strategii marketingowej portalu jego przedstawiciele wysłali około 1500 emaili i zwykłych listów reklamowych. Odzew w postaci samych wpisów do bazy adresów wyniósł około 10%. Tak niskie wyniki znacznie odbiegają od danych uzyskanych wśród przedstawicieli innych branż.

    Na podstawie przeglądu czasopism z branży kamieniarskiej ustalono, że ilość jak i jakość reklam znajduje sie tam na bardzo wysokim poziomie. Można zatem przyjąć, że istnieje duża grupa firm zainteresowanych reklamowaniem sie jak i znaczna grupa odbiorców reklam zatem niski stan działań marketingowych w ogóle nie jest specyfiką tej branży. W przypadku reklamy w Internecie i w świetle przedstawionych wyników względnie małego zainteresowania taką formą marketingu można przyjść trzy najczęściej powtarzane trudności związane z reklamą on-line. Są to brak zrozumienia Internetu, ograniczony dostęp do sieci i jako trzecie opór psychologiczny wobec nowego medium. Wydaje sie, że rozwiązanie tych trudności jest tylko kwestią czasu.
  •